Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MYBHT2027 | SERT ÇEKİRDEKLİ MEYVELER | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 4,00 |
Önlisans
Türkçe
Ülkemizdeki sert çekirdekli meyve türlerinin yetiştiriciliği ve üretim durumlarını öğretmek
Prof. Dr. Ferit ÇELİK, Dr Öğretim Üyesi Adnan YAVİÇ
1 | Sert çekirdekli meyve türlerinden Kaysı, Şeftali, Erik, Kiraz ve Vişnenin yetiştirme koşullarını, biyolojik ve morfolojik özelliklerini öğrenecek |
2 | Bu türlerin üretimi ile ilgili ileri teknik konuları öğrenecek |
Yok
Yok
Sert çekirdekli meyve türlerinin kültür tarihi ve gelişimlerini öğrenir. Dünya ve Türkiye’de yetiştiriciliğin yapıldığı alanları, üretimi, ihracat ve ithalat değerlerini öğrenir. Sistematikteki yeri ve pomolojik sınıflandırılmasını, morfolojik ve biyolojik özelliklerini, döllenme biyolojilerini bilir. Ekolojik isteklerini, çoğaltılmalarını öğrenir, bahçe tesisini, kültürel uygulamalarını, hasadını bilir. Üretim hedefleri ve stratejileri konuları hakkında öngörü sahibi olur.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Türkiye’de yetişen sert çekirdekli meyve türlerinin tanıtımı, Türkiye’de kapladıkları alan ve üretim değerleri, Kaysı Kültür tarihine giriş. | ||
2 | Dünyada ve Türkiye’de Kaysı üretimi, ihracat ve ithalat değerleri, Ekonomik değeri. | ||
3 | Kaysının sistematik olarak sınıflandırılması, dünyadaki Kaysı türleri ve Kaysı meyvesinin gen merkezleri. | Aşı uygulaması | |
4 | Kaysının pomolojik özellikleri ve çeşitleri, Kaysının morfolojik ve biyolojik özellikleri. | ||
5 | Kaysının ekolojik istekleri, çoğaltılması ve Kaysı bahçesi kurulması. Yetiştiriciliği, kültürel uygulamaları ve Kaysı hasadı. | ||
6 | Şeftalinin kültür tarihi, beslenmedeki önemi, ekonomik önemi, gen merkezleri, yayılışları, sistematikteki yeri | ||
7 | Ara sınav | ||
8 | Şeftalinin ekolojik istekleri, Şeftali yetiştiriciliği ve çoğaltılması | ||
9 | Şeftali bahçesinin kurulması ve kültürel uygulamalar, hasat, ürünün değerlendirilmesi ve pazarlanması. | ||
10 | Eriğin kültür tarihi ve ekonomik önemi, Eriğin meyve özellikleri ve besin değeri, Eriğin sistematikteki yeri, Önemli yerli ve yabancı Erik çeşitler | ||
11 | Eriğin morfolojik ve biyolojik özellikleri, Eriğin ekolojik istekleri Eriğin çoğaltılması ve anaçları. | ||
12 | Erik bahçesi kurulması ve Erik bahçesinde uygulanan teknik ve kültürel işlemler. | ||
13 | Vişne ve Kirazın kültür tarihi ve ekonomik önemi, meyve özellikleri Önemli yerli ve yabancı Vişne ve Kiraz çeşitleri. Vişne ve Kirazın morfolojik ve biyolojik özellikleri, | ||
14 | Vişne ve Kirazın çoğaltılması ve anaçları, bahçesi kurulması ve Vişne ve Kiraz bahçelerinde uygulanan teknik ve kültürel işlemler, hasat. |
Özçağıran ve ark., 2007. Ilıman İklim Meyve Türleri, Sert Çekirdekli Meyveler, Cilt I, EÜ Ziraat Fak. Yay: 553, 229s, Bornova, İzmir,
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 80 |
Quiz | 2 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 | 40 |
Quiz | 2 | 15 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 100 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 1 | 2 | 2 | 3 | 1 | 1 | 3 | 4 | 5 | 1 | 5 | 1 | 4 | 5 | 3 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 2 |