GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MYGEB1002 GENEL BAĞCILIK Ders 1 2 3,00

Önlisans


Türkçe


Bu dersin amacı, asma ve bağcılık kültürü kavramlarının tanıtılması, çoğaltma, yetiştirme teknikleri ve kültürel uygulamaların gerçekleştirilebilmesine yönelik teorik ve pratik bilgilerin kazandırılmasıdır.


Dr. Öğretim Üyesi Cüneyt UYAK


1 Asma ve bağcılık kültürünün başlangıcı ve gelişimi hakkında bilgi sahibi olur
2 Asmanın bitkisel özellikleri ve ürünü olan üzümün tanınması, ekolojik istekleri, dünyada yayılışı ile Dünya ve Türkiye bağcılığını karşılaştırmalı olarak inceleyebilir
3 Üzümün değerlendirme şekilleri ve buna yönelik olarak sofralık, şaraplık-şıralık, kurutmalık üzüm kavramları hakkında bilgi sahibi olur.
4 Asmaların çoğaltılması, budama ve terbiye sistemleri ile kültürel tekniklerin kullanımını bilir.
5


Yok


Yok


Asmanın kökeni ve bağcılığın tarihçesi, üzüm ve mamullerinin insan beslenmesindeki önemi, asmanın ekolojik istekleri, asmanın morfolojik yapısı, dünya bağcılığı, Türkiye bağcılığı, asmalarda çoğaltma teknikleri, bağ tesisi, asmalarda budama, bağcılıkta terbiye sistemleri, kültürel işlemler (toprak işleme, gübreleme, hastalık ve zararlılar) ve organik bağcılık.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Asmanın kökeni ve bağcılığın tarihçesi
2 Üzüm ve mamullerinin insan beslenmesindeki önemi
3 Asmanın ekolojik istekleri
4 Asmanın morfolojik yapısı
5 Asmanın morfolojik yapısı
6 Dünya bağcılığı
7 Ara sınav
8 Türkiye bağcılığı
9 Asmalarda çoğaltma teknikleri
10 Asmalarda çoğaltma teknikleri
11 Bağ Tesisi
12 Bağ Tesisi
13 Asmalarda Budama ve Bağcılıkta Terbiye sistemleri
14 Diğer kültürel işlemler(toprak işleme, gübreleme, hastalık ve zararlılar) ve Organik bağcılık
15
16

Winkler, A.J.ve ark.1974. General Viticulture. Univ. Calif. Press, p:710. Weaver, R.J.1976. Grepe Growing. John Wiley and Jons, p:371. Coombe, B.G. and Dry, P.R.1992 Viticulture (Vol.1,2) Winetitles, Adelaide Uzun, İ. 1996. Bağcılık. Akdeniz Üniversitesi Basımevi, 171 s, Antalya. Çelik,H., Ağaoğlu,



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 90
Ev Ödevi 1 10
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 14 4 56
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 5 5
Ev Ödevi 1 5 5
Toplam İş Yükü (saat) 76

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 3 2 2 4 3 2 4 2 4 4 4 1 1 3
ÖÇ 2 5 3 3 5 4 3 4 4 2 4 4 4 1 1 3
ÖÇ 3 5 3 3 5 4 5 4 4 2 5 4 4 1 1 3
ÖÇ 4 5 3 5 5 4 5 5 4 5 4 4 4 1 1 2
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek