Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MYORT2025 | ÇAYIR MERA VE YEM BİTKİLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
*Çayır ve mera ekosistemlerinin tanımlanması, bitki sukseyonu ve klimaks vejetasyon, otlatma amenajman ilkeleri ve bazı otlatma sistemleri, tahrip olmuş alanlarda veya yeni tesis edilecek mera alanlarında suni tohumlama, gübreleme, yabancı ot mücadelesi, toprak ve su muhafaza ve idaresi, bakım, otlatmayı kolaylaştırıcı mera tesis ve yapılarının kurulması dersin amaçları arasındadır.
Öğ. Gör. Zeynel Abidin SAYDAN
1 | Çayır ve Meranın ne olduğunu ikisi arasındaki farkları bilir. çayır mera ekosistemlerinin çevre ve hayvancılık açısından önemini kavrar |
2 | Çayır-mera ekosistemlerinin uygun geliştirilme yöntemlerinin seçilme esaslarını öğrenir. Mevcut meraların sorunlarına çözüm üretebilir. |
3 | Mera ıslahı metotlarını bilir |
4 | Toprak erozyonunu ve önleme yollarını bilir ve uygular |
5 | Mera amenajmanının teknik kurallarını bilir, otlatma kapasitesini hesaplar ve uygular |
6 | yem bitkilerinin sınıflandırılmasını ve hayvancılık için önemi bilir |
7 | yem bitkilerini tanır ve verimli hayvancılık için nasıl üretilip nasıl kulanılacağını bilir |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Çayır ve meraların tanımı, çayır ve meralar arasındaki farklılıklar, başlangıç noktasina göre bitki suksesyonunun aşamaları ve klimaks vejetasyonun oluşumu, klimaks vejetasyonu bozan uygulamalar ve sekonder suksesyon, cayır ve meralarda bulunan yem bitkilerinin hayvan besleme ve toprak erozyonu bakımından önemi, yem bitkilerinin depo maddeleri ve depo organları otlatma veya biçmenin bitki ekolojisi, morfolojisi ve fizyolojisi ile ilişkileri, mera amenajmanının teknik kuralları ve otlatma sistemleri gibi konular bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. Ayrıca mera durumunun tespiti ve bunun pratikte kullanılması öğretilmektedir. Otlatma veya biçmenin ne anlama geldiği, bitkileri hangi yönlerden ve nasıl etkilediği anlatılmakta ve otlatma sistemlerinin uygulanması ile ilgili bazı pratik bilgiler verilmektedir
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Çayır-Mer\'a Kültürünün Tarihçesi ve Önemi | ||
2 | -Çayırların Tanımlanması ,sınıflandırılması ve Özellikleri | ||
3 | Merlaların Tanımlanması sınıflandırılması ve Özellikleri | ||
4 | mera kanunu ve yönetmeliğine göre meraların hukuki nitelikleri | ||
5 | Mera kanunu ve yönetmeliğine göre meraların hukuki nitelikleri devam | ||
6 | Çayır-Meraların amenjmanı | ||
7 | Otlatma sistemleri | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Serbest ve kontrollü otlatma sistemleri | ||
10 | Çayır-Meraların ıslah yöntemleri (bakım , yabancı otlarla mücadele, gübreleme vb) | ||
11 | Çayır-Meraların ıslah yöntemleri (bakım , yabancı otlarla mücadele, gübreleme vb) devam | ||
12 | çayır ve mera yem bitkileri | ||
13 | Çayır mera yem bitkileri devam | ||
14 | Yem Bitkileri Yetiştiriciliği | ||
15 | Final sınav |
Tarla Bitkileri Üretimi Kitabı. Prof.Dr.Özer SENCAR Çayır-mera kültürü, amenajmanı ve ıslahı,M. Sıddık GENÇKAN
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 13 | 3 | 39 |
Gösterme | 2 | 1 | 2 |
Bireysel Çalışma | 13 | 1 | 13 |
Ev Ödevi | 8 | 2 | 16 |
Toplam İş Yükü (saat) | 73 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 |