GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MYBSF2026 MARKA VE KURUM STRATEJİSİ Seçmeli Ders Grubu 2 4 3,00

Önlisans



Öğrencileri, marka, markanın unsurları ve bağıntılı kavramlar hakkında bilgilendirmek, marka yönetimi ve pazarlama iletişimi açısından teori ve uygulama konularını anlama, araştırma ve özümsemeye teşvik etmek dersin amaçlarını oluşturmaktadır.


ÖĞR. GÖR. MEHMET SADIK ÇOBAN


1 Marka kavramını tanımlar ve markalamanın üretici, tüketici ve perakendeci açısından önemini kavrar.
2 Marka imajı, marka kişiliği, marka sadakati, marka bilinirliliği kavramlarını tanımlayarak uygulamadan örnekler verir.
3 Marka değeri kavramını tanımlar ve marka değerinin ölçümü hakkında bilgi sahibi olur.
4 İşletmelerin uyguladığı markalama stratejileri hakkında bilgi sahibi olur ve uygulamadan örnekler verir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Markanın kavramsal açılımı,markalamanın temelleri ve marka stratejilerini örneklerle açıklamak.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 MARKA KAVRAMI
2 MARKA VE ÜRÜN
3 MARKA ADI, LOGO VE SLOGAN
4 MARKADA RENK
5 MARKA KİMLİĞİ VE KİŞİLİĞİ
6 MARKA KONUMLANDIRMA
7 MARKALAMA STRATEJİLERİ
8 Vize haftası
9 MARKALAMA STRATEJİLERİ
10 MARKALAMA STRATEJİLERİ-2
11 MARKA KON.
12 MARKA FARKINDANLIĞI
13 MARKANIN KORUNMASI
14
15
16 FINAL EXAM

MARKA VE MARKA STRATEJİLERİ ÖMER AKAT ÇAĞATAN TAŞKIN. ALFA AKTÜEL 2012. ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ Marka Yönetimi ISBN: 978-625-7931-16-8 ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ YAYINI ERZURUM, 2020, Editör Prof. Dr. SEZER KORKMAZ T.C. ANADOLU ÜNİVERSİTESİ YAYINI NO: 1993 AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ YAYINI NO: 1060 MARKA VE YÖNETİMİ Yazar Güven BORÇA Editör Prof.Dr. Ferruh UZTUĞ MARKA İLETİŞİMİ TASARIMI VE UYGULAMALARI, Yazar Prof.Dr. Uğur BATI (Ünite 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8), Editör Prof.Dr. Aydın Ziya ÖZGÜR, T.C. ANADOLU ÜNİVERSİTESİ YAYINI NO: 3435 AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ YAYINI NO: 2283



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Bireysel Çalışma 12 6 72
Toplam İş Yükü (saat) 74

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1 5 5 5 5 4 4 4 5 5 3 5
ÖÇ 2 4 3 4 5 5 4 5 4 5 4 4
ÖÇ 3 3 4 5 5 3 3 5 5 5 5 5
ÖÇ 4 4 4 4 4 3 3 3 4 4 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek