GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MYBSF2018 HALKLA İLİŞKİLER Ders 2 4 2,00

Önlisans


Türkçe


Kamu kurumları ve özel şirketlerin sundukları ürün ve hizmetlerin iç ve dış hedef kitleye ve kamuya tanıtımını yapmak, kamuoyu nezdinde kurum ve markaya karşı sempati, ilgi oluşturmak ve bunu sürekli kılmak amacıyla oluşturulan Halkla İlişkiler departmanlarında istihdam edilecek ara elemanlara Halkla İlişkiler bilimsel temel bilgileri vermek, Halkla İlişkiler biliminin temellerini, doğuş nedenlerini, önemini ve ilkelerini kavratmak


Öğr. Gör. Erdal YILDIZ


1 Halkla İlişkiler bilim dalının doğuşunu, gerekliliğin, fonksiyonlarını anlama ve tanıyabilme
2 Halkla İlişkilere yakın kavramları ve destekleyen diğer disiplinleri yakından tanıma
3 İletişim, iç iletişim, medya yönetimi bilgelerine sahip olma
4 Halkla İlişkiler departmanlarının yönetim fonksiyonlarını üstlenebilme
5 Yazılı ve görsel iç ce dış iletişim araçlarını tasarlama ve uygulayabilme


Yok


İLETİŞİM YAYINLARINI VE KURUMSAL İLETİŞİMLER , HALKLA İLİŞKİLER ÜZERİNE ARAŞTIRMALAR YAPMAK..


Derste Halkla İlişkiler mesleğinin tanımı , doğuşu ve öneminin yanı sıra bu kavrama yakın diğer kavramlar incelenecek , farklar ortaya konulacak ve Halkla İlişkiler mesleğini icra edebilmek için gerekli temel bilgiler verilecektir. Halkla İlişkiler biliminin temeli , doğuşu ve tarihsel gelişimi. Halkla ilişkiler departmanlarının yapılanması , meslek elemanlarında bulunması gereken özellikler, halkla ilişkilerde kullanılan basılı ve görsel araçlar bu dersin konusudur. Her dersin sonunda haftanın konusuyla ilgili vaka analizleri yapılacak ve örnek materyaller paylaşılacaktır.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Halkla İlişkilere Kavramsal ve Teorik Bir Bakış Ders anlatımı ve Araştırma
2 Halkla İlişkilere Kavramsal ve Teorik Bir Bakış Ders anlatımı ve Araştırma
3 Stratejik İletişim ve Halkla İlişkiler Yaklaşımları Ders anlatımı ve Araştırma
4 Stratejik İletişim Yönetimi Bağlamında Paydaş Kuramı Ders anlatımı ve Araştırma
5 İlişki Teorileri: Sistem teorisi, durumsal teori, fikir ayrılığı-çatışma çözümü yaklaşımı Ders anlatımı ve Araştırma
6 Davranış ve Biliş Teorileri: Eylem toplanma teorisi, sosyal değişim teorisi, yayılma teorisi, sosyal öğrenme teorisi, ayrıntılı hazırlanmış olasılık modeli Ders anlatımı ve Araştırma
7 Halkla İlişkiler Teorileri: Ronnenberger ve Rühl’ün Teorisi, konstruktivist yaklaşımlar, anlaşma oryantasyonlu yaklaşımlar Ders anlatımı ve Araştırma
8 Organizasyon Teorisi Yaklaşımları: İletişim yönetimi olarak halkla ilişkiler, Grunig ve Hunt’ın Dört Halkla İlişkiler Modeli Ders anlatımı ve Araştırma
9 Ara sınav Ders anlatımı ve Araştırma
10 Mükemmel Halkla İlişkiler Teorisi, Mükemmel Halkla İlişkiler Araştırması ve Mükemmel Halkla İlişkilerin Unsurları Ders anlatımı ve Araştırma
11 Durumsal Model, oyun teorisi Ders anlatımı ve Araştırma
12 Halkla İlişkiler/İletişim Kampanya Türleri ve Modelleri Ders anlatımı ve Araştırma
13 Halkla İlişkilere Kitle İletişim Kuramları Açısından Bir Bakış: İki aşamalı akış kuramı, gündem belirleme kuramı, sessizlik sarmalı, çerçeveleme Ders anlatımı ve Araştırma
14 Halkla İlişkiler ve Medya Etkileşimine Yönelik Yaklaşımlar Ders anlatımı ve Araştırma
15 Final sınavı
16

İLETİŞİM YAYINLARI VE DERS NOTLARI



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Bireysel Çalışma 50 1 50
Toplam İş Yükü (saat) 54

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 3 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek