Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MYÇGE2002 | ÇOCUK PSİKOLOJİSİ VE RUH SAĞLIĞI II | Ders | 2 | 4 | 2,00 |
Önlisans
Ruh sağlığının önemi ve ruh sağlığının tarihsel gelişimi, ruh sağlığı ile ilgili kuramlar, ruh sağlığı yerinde olan ve olmayan bireylerin özellikleri, çocuklarda görülen davranış ve uyum problemlerinin tanısı ve tedavisi, aile içindeki özel durumların çocuğun ruh sağlığına etkileri konularını kavrayabilme
Öğr. Gör. Mevlüt MARUFOĞLU
1 | Öğrenciler ruh sağlığının tarihsel gelişimini özetler |
2 | Öğrenciler ruh sağlığı ile ilgili kuramları listeler |
3 | ğrenciler ruh sağlığı yerinde olan ve olmayan bireylerin özelliklerini sıralar |
4 | Öğrenciler çocuklarda görülen davranış ve uyum problemlerinin tanısı ve tedavisini açıklar |
5 | Öğrenciler aile içindeki özel durumların çocuğun ruh sağlığına etkilerini yorumlar |
Yok
Yok
uh sağlığının tanımı, önemi, ruh sağlığının tarihsel gelişimi, ruh sağlığı ile ilgili kuramlar, ruh sağlığı yerinde olan ve olmayan bireylerin özellikleri, çocuklarda görülen davranış ve uyum problemlerinin kekemelik, konuşamamak (mutizm), alt ıslatma (enürezis), dışkı kaçırma (enkoprezis), parmak emme, tırnak yeme, saldırganlık, kıskançlık, tikler, inatçılık, uyku bozuklukları, beslenme alışkanlığı bozukluğu, korku, dikkat eksikliği ve hiperaktivite, okul korkusu, hırsızlık, yalan söyleme] tanısı ve tedavisi, aile içindeki özel durumların (boşanma, üvey anne-baba, ebeveynin ölümü vb.) çocuğun ruh sağlığına etkileri.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Ruh sağlığının tanımı, önemi, | ||
2 | Ruh sağlığının tarihsel gelişimi | ||
3 | Ruh sağlığı ile ilgili kuramlar, | ||
4 | Ruh sağlığı yerinde olan ve olmayan bireylerin özellikleri | ||
5 | Çocuklarda görülen davranış ve uyum problemlerinin kekemelik, konuşamamak (mutizm) tanısı ve tedavisi | ||
6 | Alt ıslatma (enürezis), dışkı kaçırma (enkoprezis), parmak emme tanısı ve tedavisi | ||
7 | Tırnak yeme, saldırganlık, kıskançlık, tikler tanısı ve tedavisi | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Korku, dikkat eksikliği ve hiperaktivite tanısı ve tedavisi | ||
10 | Okul korkusu, hırsızlık, yalan söyleme tanısı ve tedavisi, | ||
11 | Okul korkusu, hırsızlık, yalan söyleme tanısı ve tedavisi, | ||
12 | Aile içindeki özel durumların (boşanma, üvey anne-baba, ebeveynin ölümü vb.) çocuğun ruh sağlığına etkileri. | ||
13 | Aile içindeki özel durumların (boşanma, üvey anne-baba, ebeveynin ölümü vb.) çocuğun ruh sağlığına etkileri. | ||
14 | Aile içindeki özel durumların (boşanma, üvey anne-baba, ebeveynin ölümü vb.) çocuğun ruh sağlığına etkileri. | ||
15 | Aile içindeki özel durumların (boşanma, üvey anne-baba, ebeveynin ölümü vb.) çocuğun ruh sağlığına etkileri. | ||
16 | final |
[1]Öztürk, M.(2007) Anne Baba ve Eğitimciler İçin Çocuk Psikiyatrisi. Uçurtma Yayınları, İstanbul. [2]Yörükoğlu, A. (1989).Çocuk Ruh Sağlığı.Özgür Yayınları, İstanbul.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Tartışma | 7 | 25 |
Okuma | 7 | 25 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Beyin Fırtınası | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 60 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |