GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MYÇGE1006 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM II Ders 1 2 3,00

Önlisans


Türkçe


0-18 yaşlar arasındaki normal gelişim gösteren, engeli olan, korunmaya muhtaç, çalışan, mülteci, suçlu çocuklar ile hastanede yatan çocukların zihinsel, dil, motor, sosyal, duygusal gelişimlerini ve özbakım becerilerini değerlendirebilen, tüm gelişim ve beceri alanlarını destekleme konusunda çocuğa, aileye, eğitimciye ve topluma hizmet sunan çocuk gelişimi uzmanı yetiştirmektir.


Öğr.Gör. Abdurrahman kasım Pakiş


1 Erken çocukluk eğitiminin tanımını yapar
2 Erken çocukluk eğitiminin ilkelerini sayar
3 Erken çocukluk eğitiminde temel olan görüşleri ve tarihsel gelişimi açıklar
4 Türkiye’de ve dünyada erken çocukluk eğitimi ile ilgili bilgileri açıklar
5 Çocuğun gelişimsel özellikleri ve gereksinimleri hakkında bilgi edinir
6 Okul öncesi öğretmeninin özellikleri bilir ve sayar
7 Okul öncesi eğitim kurumlarını çeşitlendirerek bu kurumların fiziksel, sosyal ve eğitsel ortam özelliklerini sayar
8 Erken çocukluk eğitiminde ailenin rolü ve önemini bilir

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Erken çocukluğun tanımı ve ilkeleri; erken çocukluk eğitiminde temel olan görüşler ve tarihsel gelişimi; Türkiye’de ve dünyada erken çocukluk eğitimi; çocuğun gelişimsel özellikleri ve gereksinimleri; okul öncesi öğretmeninin özellikleri, okul öncesi eğitim kurumlarının çeşitleri (anaokulu, kreş vb.), fiziksel, sosyal ve eğitsel ortam özellikleri; erken çocukluk eğitiminde ailenin rolü ve önemi.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Erken çocukluğun tanımı
2 Erken çocukluğun ilkeleri
3 Erken çocukluk eğitiminde temel olan görüşler ve tarihsel gelişimi
4 Türkiye’de ve dünyada erken çocukluk eğitimi
5 Çocuğun gelişimsel özellikleri ve gereksinimleri
6 Okul öncesi öğretmeninin özellikleri
7 Okul öncesi öğretmeninin özellikleri
8 Okul öncesi eğitim kurumlarının çeşitleri
9 Okul öncesi eğitim kurumlarının fiziksel, sosyal ve eğitsel ortam özellikleri
10 Okul öncesi eğitim kurumlarının fiziksel, sosyal ve eğitsel ortam özellikleri
11 Erken çocukluk eğitiminde ailenin rolü ve önemi.
12 Özel eğitime gereksinimi olan çocuklar
13 Korunmaya muhtaç, çalışan ve mülteci çocukların eğitimleri
14 Suç işleyen çocuklar ile hastanede yatan çocukların eğitimleri
15
16

Erken Çocukluk Eğitimi Editör: Gülengül HAKTANIR



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 12 6 72
Toplam İş Yükü (saat) 76

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
ÖÇ 1 5 4 4 3 4 4 4 2 3 4 3 4 3 3
ÖÇ 2 4 4 4 3 4 4 4 3 4 4 3 4 4 3
ÖÇ 3 4 4 4 4 3 4 4 3 4 4 3 4 3 3
ÖÇ 4 5 5 4 3 4 4 4 3 3 4 4 4 4 4
ÖÇ 5 4 4 4 4 4 4 3 3 4 4 3 3 3 4
ÖÇ 6 5 5 5 5 5 5 5 4 5 5 4 5 5 5
ÖÇ 7 4 4 4 4 4 4 4 3 3 4 3 3 3 5
ÖÇ 8 4 4 4 4 4 4 3 3 3 4 3 3 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek