Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MYÇGE1006 | OKUL ÖNCESİ EĞİTİM II | Ders | 1 | 2 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
0-18 yaşlar arasındaki normal gelişim gösteren, engeli olan, korunmaya muhtaç, çalışan, mülteci, suçlu çocuklar ile hastanede yatan çocukların zihinsel, dil, motor, sosyal, duygusal gelişimlerini ve özbakım becerilerini değerlendirebilen, tüm gelişim ve beceri alanlarını destekleme konusunda çocuğa, aileye, eğitimciye ve topluma hizmet sunan çocuk gelişimi uzmanı yetiştirmektir.
Öğr.Gör. Abdurrahman kasım Pakiş
1 | Erken çocukluk eğitiminin tanımını yapar |
2 | Erken çocukluk eğitiminin ilkelerini sayar |
3 | Erken çocukluk eğitiminde temel olan görüşleri ve tarihsel gelişimi açıklar |
4 | Türkiye’de ve dünyada erken çocukluk eğitimi ile ilgili bilgileri açıklar |
5 | Çocuğun gelişimsel özellikleri ve gereksinimleri hakkında bilgi edinir |
6 | Okul öncesi öğretmeninin özellikleri bilir ve sayar |
7 | Okul öncesi eğitim kurumlarını çeşitlendirerek bu kurumların fiziksel, sosyal ve eğitsel ortam özelliklerini sayar |
8 | Erken çocukluk eğitiminde ailenin rolü ve önemini bilir |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Erken çocukluğun tanımı ve ilkeleri; erken çocukluk eğitiminde temel olan görüşler ve tarihsel gelişimi; Türkiye’de ve dünyada erken çocukluk eğitimi; çocuğun gelişimsel özellikleri ve gereksinimleri; okul öncesi öğretmeninin özellikleri, okul öncesi eğitim kurumlarının çeşitleri (anaokulu, kreş vb.), fiziksel, sosyal ve eğitsel ortam özellikleri; erken çocukluk eğitiminde ailenin rolü ve önemi.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Erken çocukluğun tanımı | ||
2 | Erken çocukluğun ilkeleri | ||
3 | Erken çocukluk eğitiminde temel olan görüşler ve tarihsel gelişimi | ||
4 | Türkiye’de ve dünyada erken çocukluk eğitimi | ||
5 | Çocuğun gelişimsel özellikleri ve gereksinimleri | ||
6 | Okul öncesi öğretmeninin özellikleri | ||
7 | Okul öncesi öğretmeninin özellikleri | ||
8 | Okul öncesi eğitim kurumlarının çeşitleri | ||
9 | Okul öncesi eğitim kurumlarının fiziksel, sosyal ve eğitsel ortam özellikleri | ||
10 | Okul öncesi eğitim kurumlarının fiziksel, sosyal ve eğitsel ortam özellikleri | ||
11 | Erken çocukluk eğitiminde ailenin rolü ve önemi. | ||
12 | Özel eğitime gereksinimi olan çocuklar | ||
13 | Korunmaya muhtaç, çalışan ve mülteci çocukların eğitimleri | ||
14 | Suç işleyen çocuklar ile hastanede yatan çocukların eğitimleri | ||
15 | |||
16 |
Erken Çocukluk Eğitimi Editör: Gülengül HAKTANIR
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 12 | 6 | 72 |
Toplam İş Yükü (saat) | 76 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 |
ÖÇ 6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 7 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 5 |
ÖÇ 8 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 |