GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MYÇGE2013 ÇOCUK VE OYUN Ders 2 3 3,00

Önlisans


Türkçe


Çocuk Gelişimi Bölümü sağlık, sosyal alanlarda görev alacak normal gelişim gösteren, özel gereksinimli, akut ve kronik hastalığı olan, korunmaya muhtaç ve gelişimsel risk altındaki 0-18 yaş grubu çocuk ve ergenlerin gelişimlerine yönelik tanı ve değerlendirme yapabilecek, aile danışmanlığı yapabilecek, gelişimsel destek programları hazırlayıp uygulayabilecek, teknolojik, bilimsel yöntem ve teknikleri kullanan, eklektik yaklaşımı benimsemiş ve etik değerlere bağlı çocuk gelişimci yetiştirmek amacını taşımaktadır.


Öğrt. Gör. Abdurrahman kasım pakiş


1 Oyunun önemini tarihsel süreçle ilişkili olarak açıklayabilecek
2 2.Oyunun çocuk gelişimindeki rolünü tartışabilecek,
3 Oyun kuramlarını açıklayabilecek
4 Sınıfın organizasyonunda dikkat etmesi gereken noktaları açıklayabilecek,
5 Destekleyici oyun ortamları oluşturabilecek
6 Oyunda öğretmen rollerini açıklayabilecek,
7 Çocukların oyun gelişimini değerlendirebilecek,
8 Çocukların oyunlarını destekleyebilecek,
9 Erken çocuklukta fen ve matematiği oyun sürecine entegre edebilecek
10 Erken çocukluk eğitiminde dış mekân oyunlarının tarihsel gelişimini özetleyebilecek,
11 Dış mekân oyunlarının çocuğun büyüme ve tüm gelişim alanlarındaki katkısını açıklayabilecek,
12 İdeal bir dış mekân oyun alanının bileşenlerini listeleyebilecek,

Birinci Öğretim


Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır. Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.


Yok


Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Rol Oynama, Grup Çalışması,


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Oyun İle İlgili Temel Kavramlar.
2 Çocuk, Oyun ve Eğitim: Oyuna ilişkin görüşler
3 Oyun kuramları: Klasik oyun kuramları
4 Oyun kuramları: Modern oyun kuramları
5 Oyun Ortamları ve Araç Gereçleri
6 Oyunda Öğretmen Rolleri ve Oyunun Desteklenmesi
7 Ara Sınav
8 Oyun Gelişimi ve Değerlendirmesi: Öğrenme merkezlerinin kullanımının ve çocukların bilişsel ve sosyal oyun gelişimleri ve değerlendirilmesi
9 Oyun Gelişimi ve Değerlendirmesi: Yapı oyunlarının gelişimsel aşamaları ve değerlendirilmesi
10 Erken Çocuklukta Fen-Matematik Eğitimi ve Oyun: Serbest oyuna ilişkin yaklaşımlar, Erken çocukluk matematik eğitiminde hedef kavram ve beceriler
11 Erken Çocuklukta Fen-Matematik Eğitimi ve Oyun: Erken Çocukluk fen eğitiminde hedef kavram ve beceriler, Fen matematik öğretimi ve oyun
12 Dış Mekân Oyun Alanları
13 Özel Gereksinimi Olan Çocuklar ve Oyun
14 Dönem sonu sınavı

Çocuk ve Oyun 0-5 Yaş Arası Çocuklar İçin Oyunlar ve Aktiviteler/Maggie Jones, Okul Öncesi Eğitimde Oyun Ayten Öztürk/ Eğiten Kitap



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Var


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Uygulama/Pratik 6 2 12
Tartışma 3 1 3
Gözlem 3 2 6
Gösterme 3 1 3
Beyin Fırtınası 5 1 5
Bireysel Çalışma 3 1 3
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 4 4
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 6 6
Toplam İş Yükü (saat) 72

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
ÖÇ 1 5 4
ÖÇ 2 4 5
ÖÇ 3 5
ÖÇ 4 5
ÖÇ 5 5
ÖÇ 6 5
ÖÇ 7 5
ÖÇ 8 5
ÖÇ 9 5
ÖÇ 10 5
ÖÇ 11 5
ÖÇ 12 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek