Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MYÇGE2013 | ÇOCUK VE OYUN | Ders | 2 | 3 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Çocuk Gelişimi Bölümü sağlık, sosyal alanlarda görev alacak normal gelişim gösteren, özel gereksinimli, akut ve kronik hastalığı olan, korunmaya muhtaç ve gelişimsel risk altındaki 0-18 yaş grubu çocuk ve ergenlerin gelişimlerine yönelik tanı ve değerlendirme yapabilecek, aile danışmanlığı yapabilecek, gelişimsel destek programları hazırlayıp uygulayabilecek, teknolojik, bilimsel yöntem ve teknikleri kullanan, eklektik yaklaşımı benimsemiş ve etik değerlere bağlı çocuk gelişimci yetiştirmek amacını taşımaktadır.
Öğrt. Gör. Abdurrahman kasım pakiş
1 | Oyunun önemini tarihsel süreçle ilişkili olarak açıklayabilecek |
2 | 2.Oyunun çocuk gelişimindeki rolünü tartışabilecek, |
3 | Oyun kuramlarını açıklayabilecek |
4 | Sınıfın organizasyonunda dikkat etmesi gereken noktaları açıklayabilecek, |
5 | Destekleyici oyun ortamları oluşturabilecek |
6 | Oyunda öğretmen rollerini açıklayabilecek, |
7 | Çocukların oyun gelişimini değerlendirebilecek, |
8 | Çocukların oyunlarını destekleyebilecek, |
9 | Erken çocuklukta fen ve matematiği oyun sürecine entegre edebilecek |
10 | Erken çocukluk eğitiminde dış mekân oyunlarının tarihsel gelişimini özetleyebilecek, |
11 | Dış mekân oyunlarının çocuğun büyüme ve tüm gelişim alanlarındaki katkısını açıklayabilecek, |
12 | İdeal bir dış mekân oyun alanının bileşenlerini listeleyebilecek, |
Birinci Öğretim
Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır. Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
Yok
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Rol Oynama, Grup Çalışması,
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Oyun İle İlgili Temel Kavramlar. | ||
2 | Çocuk, Oyun ve Eğitim: Oyuna ilişkin görüşler | ||
3 | Oyun kuramları: Klasik oyun kuramları | ||
4 | Oyun kuramları: Modern oyun kuramları | ||
5 | Oyun Ortamları ve Araç Gereçleri | ||
6 | Oyunda Öğretmen Rolleri ve Oyunun Desteklenmesi | ||
7 | Ara Sınav | ||
8 | Oyun Gelişimi ve Değerlendirmesi: Öğrenme merkezlerinin kullanımının ve çocukların bilişsel ve sosyal oyun gelişimleri ve değerlendirilmesi | ||
9 | Oyun Gelişimi ve Değerlendirmesi: Yapı oyunlarının gelişimsel aşamaları ve değerlendirilmesi | ||
10 | Erken Çocuklukta Fen-Matematik Eğitimi ve Oyun: Serbest oyuna ilişkin yaklaşımlar, Erken çocukluk matematik eğitiminde hedef kavram ve beceriler | ||
11 | Erken Çocuklukta Fen-Matematik Eğitimi ve Oyun: Erken Çocukluk fen eğitiminde hedef kavram ve beceriler, Fen matematik öğretimi ve oyun | ||
12 | Dış Mekân Oyun Alanları | ||
13 | Özel Gereksinimi Olan Çocuklar ve Oyun | ||
14 | Dönem sonu sınavı |
Çocuk ve Oyun 0-5 Yaş Arası Çocuklar İçin Oyunlar ve Aktiviteler/Maggie Jones, Okul Öncesi Eğitimde Oyun Ayten Öztürk/ Eğiten Kitap
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Var
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Uygulama/Pratik | 6 | 2 | 12 |
Tartışma | 3 | 1 | 3 |
Gözlem | 3 | 2 | 6 |
Gösterme | 3 | 1 | 3 |
Beyin Fırtınası | 5 | 1 | 5 |
Bireysel Çalışma | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü (saat) | 72 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | ||||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 6 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 7 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 8 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 9 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 10 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 11 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 12 | 5 |