Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MYÇGE128 | İLETİŞİM | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 2,00 |
Önlisans
Çocukla iletişim kurma tekniklerini, çalışma arkadaşları ile olumlu iletişim, çocuklarla olumlu iletişim kurma ve problem durumunu çözme becerilerini edinebilme
Öğr. Gör. Salih DEMİR
1 | İletişimin Tanımı yapar ve Önemini Açıklar |
2 | İletişim Öğelerini, Türlerini ve Tekniklerini Sıralar |
3 | Görünüş ve Davranışın Önemi Bilerek Çalışanların Birbiriyle İlişkileri ve İletişimlerini Önemser |
4 | İletişim Engellerini Açıklayarak Sağlıklı İletişiminin Temel Koşullarını Sıralar |
5 | Çocukla İletişimin Önemini ve Çocuğu Dinlemek ile Çocukla Konuşma (Sen Dili ve Ben Dili) Becerilerini Öğrenir |
6 | Çocuğun Sorununu Çözmesine Yardım ederek Problem Çözme Tekniklerini Uygular |
Yok
Yok
İletişimin Tanımı ve Önemi, İletişim Öğeleri ve Türleri, Birey- Birey Arasındaki İletişim, İletişim Yöntemleri, Sözlü ve Sözsüz İletişim İletişimde Görünüş ve Davranışın Önemi, Çalışanların Birbiriyle İlişkileri ve İletişimleri, İletişim Engelleri, Sağlıklı İletişiminin Temel Koşulları, Çocukla İletişimin Önemi, Çocuğu Dinlemek, Çocukla Konuşma (Sen Dili ve Ben Dili), Empati Yeteneğini geliştirmek, Çocukla İletişimin Kurumdaki Yeri ve Önemi, Çocuk Gelişimi Alanında Kurum Personeli ile Olan İletişim, Kurumda Çalışan Personelin İletişim Konusunda Eğitimi, Çocukla İletişime Yönelik Etkinlikler, ÇOCUĞUN SORUNUNU ÇÖZME, Problem Çözme Teknikleri, Problemin Tanımı, Problem Çözme Basamakları, Problemli Çocuklara Yaklaşım, Çocuğun Sorununa Çözüm Bulma ve Problem Çözümüne Yönelik Etkinlikler.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | İletişimin Tanımı ve Önemi | ||
2 | İletişim Öğeleri ve Türleri | ||
3 | İletişim Yöntemleri, Sözlü ve Sözsüz İletişim | ||
4 | Görünüş ve Davranışın Önemi, Çalışanların Birbiriyle İlişkileri ve İletişimleri | ||
5 | İletişim Engelleri, Sağlıklı İletişiminin Temel Koşulları | ||
6 | Çocukla İletişimin Önemi, Çocuğu Dinlemek, Çocukla Konuşma (Sen Dili ve Ben Dili) | ||
7 | Empati Yeteneğini geliştirmek, Çocukla İletişimin Kurumdaki Yeri ve Önemi | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Çocuk Gelişimi Alanında Kurum Personeli ile Olan İletişim | ||
10 | Kurumda Çalışan Personelin İletişim Konusunda Eğitimi | ||
11 | Çocukla İletişime Yönelik Etkinlikler | ||
12 | Çocuğun Sorununu Çözme, Problem Çözme Teknikleri, Problemin Tanımı | ||
13 | Problem Çözme Basamakları, Problemli Çocuklara Yaklaşım | ||
14 | Çocuğun Sorununa Çözüm Bulma | ||
15 | Problem Çözümüne Yönelik Etkinlikler. | ||
16 | Final Sınavı |
T.C. M.E.B. ÇOCUKLA İLETİŞİM-I
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 42 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 |
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 |
ÖÇ 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 |
ÖÇ 6 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |