GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MYÇGE128 İLETİŞİM Seçmeli Ders Grubu 1 2 2,00

Önlisans



Çocukla iletişim kurma tekniklerini, çalışma arkadaşları ile olumlu iletişim, çocuklarla olumlu iletişim kurma ve problem durumunu çözme becerilerini edinebilme


Öğr. Gör. Salih DEMİR


1 İletişimin Tanımı yapar ve Önemini Açıklar
2 İletişim Öğelerini, Türlerini ve Tekniklerini Sıralar
3 Görünüş ve Davranışın Önemi Bilerek Çalışanların Birbiriyle İlişkileri ve İletişimlerini Önemser
4 İletişim Engellerini Açıklayarak Sağlıklı İletişiminin Temel Koşullarını Sıralar
5 Çocukla İletişimin Önemini ve Çocuğu Dinlemek ile Çocukla Konuşma (Sen Dili ve Ben Dili) Becerilerini Öğrenir
6 Çocuğun Sorununu Çözmesine Yardım ederek Problem Çözme Tekniklerini Uygular


Yok


Yok


İletişimin Tanımı ve Önemi, İletişim Öğeleri ve Türleri, Birey- Birey Arasındaki İletişim, İletişim Yöntemleri, Sözlü ve Sözsüz İletişim İletişimde Görünüş ve Davranışın Önemi, Çalışanların Birbiriyle İlişkileri ve İletişimleri, İletişim Engelleri, Sağlıklı İletişiminin Temel Koşulları, Çocukla İletişimin Önemi, Çocuğu Dinlemek, Çocukla Konuşma (Sen Dili ve Ben Dili), Empati Yeteneğini geliştirmek, Çocukla İletişimin Kurumdaki Yeri ve Önemi, Çocuk Gelişimi Alanında Kurum Personeli ile Olan İletişim, Kurumda Çalışan Personelin İletişim Konusunda Eğitimi, Çocukla İletişime Yönelik Etkinlikler, ÇOCUĞUN SORUNUNU ÇÖZME, Problem Çözme Teknikleri, Problemin Tanımı, Problem Çözme Basamakları, Problemli Çocuklara Yaklaşım, Çocuğun Sorununa Çözüm Bulma ve Problem Çözümüne Yönelik Etkinlikler.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 İletişimin Tanımı ve Önemi
2 İletişim Öğeleri ve Türleri
3 İletişim Yöntemleri, Sözlü ve Sözsüz İletişim
4 Görünüş ve Davranışın Önemi, Çalışanların Birbiriyle İlişkileri ve İletişimleri
5 İletişim Engelleri, Sağlıklı İletişiminin Temel Koşulları
6 Çocukla İletişimin Önemi, Çocuğu Dinlemek, Çocukla Konuşma (Sen Dili ve Ben Dili)
7 Empati Yeteneğini geliştirmek, Çocukla İletişimin Kurumdaki Yeri ve Önemi
8 Ara Sınav
9 Çocuk Gelişimi Alanında Kurum Personeli ile Olan İletişim
10 Kurumda Çalışan Personelin İletişim Konusunda Eğitimi
11 Çocukla İletişime Yönelik Etkinlikler
12 Çocuğun Sorununu Çözme, Problem Çözme Teknikleri, Problemin Tanımı
13 Problem Çözme Basamakları, Problemli Çocuklara Yaklaşım
14 Çocuğun Sorununa Çözüm Bulma
15 Problem Çözümüne Yönelik Etkinlikler.
16 Final Sınavı

T.C. M.E.B. ÇOCUKLA İLETİŞİM-I



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 10 1 10
Toplam İş Yükü (saat) 42

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
ÖÇ 1 3 3 4 4 4 3 5 2 3 3 3 3 2 3
ÖÇ 2 3 3 3 4 5 3 4 3 3 3 3 3 3 3
ÖÇ 3 4 4 4 4 4 4 5 3 3 3 4 3 3 3
ÖÇ 4 4 3 3 4 4 4 4 3 3 3 4 3 2 3
ÖÇ 5 3 3 4 4 4 3 5 3 4 3 3 3 3 4
ÖÇ 6 3 4 4 4 4 3 5 3 4 3 3 3 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek