Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MYÇGE223 | ÖĞRETİM PLANLAMA | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 3,00 |
Önlisans
Okul öncesi öğretim programında amaç ve kazanımlar, etkinliklerin planlanması, yıllık, günlük ve etkinliklerin planlarının hazırlanması; eğitim programlarının değerlendirilmesi, okul öncesinde eğitim ortamları, materyal kullanımı, okul öncesi eğitiminde kullanılabilecek öğretim yöntemleri, aile katılımı.
Öğr. Gör. Salih DEMİR
1 | Eğitim programının önemi açıklar |
2 | Eğitim programının ilkelerini ve ögelerini açıklar |
3 | Türkiye'de uygulanan okul öncesi eğitim programlarının tarihsel gelişim sürecini öğrenir |
4 | Türkiye'de uygulanan 0-8 Erken Çocukluk Eğitimi programının temel özelliklerini ve ilkelerini sayar |
5 | Örnek planlama (aylık eğitim planı, günlük eğitim akışı ve etkinlik planı) yapar |
6 | Okul öncesi eğitim programı ile ilgili sınıf içi uygulamalı çalışmalar tasarlar |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Eğitim programının önemi, ilkeleri ve ögeleri; Türkiye'de uygulanan okul öncesi eğitim programlarının tarihsel gelişim süreci; Türkiye'de uygulanan 0-8 Erken Çocukluk Eğitimi programının temel özellikleri, ilkeleri, kazanımlar, göstergeler, ortam özellikleri, etkinlikler, programda kullanılacak formlar, planlama (aylık eğitim planı, günlük eğitim akışı ve etkinlik planı), uygulama ve değerlendirme; okul öncesi eğitim programı ile ilgili sınıf içi uygulamalı çalışmalar.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Öğretimde program ve planlama ile ilgili temel kavramlar | ||
2 | Eğitim programının önemi, ilkeleri ve ögeleri | ||
3 | Türkiye'de uygulanan okul öncesi eğitim programlarının tarihsel gelişim süreci | ||
4 | Türkiye'de uygulanan 0-8 Erken Çocukluk Eğitimi programının temel özellikleri, | ||
5 | Türkiye'de uygulanan 0-8 Erken Çocukluk Eğitimi programının ilkeleri | ||
6 | Türkiye'de uygulanan 0-8 Erken Çocukluk Eğitimi programının kazanımları ve göstergeleri | ||
7 | Türkiye'de uygulanan 0-8 Erken Çocukluk Eğitimi programının ortam özellikleri ve etkinlikler | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Öğretim programında kullanılacak formlar | ||
10 | Öğretimde planlama (aylık eğitim planı, günlük eğitim akışı ve etkinlik planı) uygulamaları | ||
11 | Öğretim programlarını değerlendirme | ||
12 | Okul öncesi eğitim programı ve uygulama modelleri | ||
13 | Okul öncesi eğitim programı ile ilgili sınıf içi uygulamalı çalışmalar | ||
14 | Okul öncesi eğitim programı | ||
15 | Okul öncesi eğitim programı | ||
16 | Final Sınavı |
Eğitim ve Öğretimde Program ve Planlama Kitapları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 10 | 6 | 60 |
Uygulama/Pratik | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 2 | 4 |
Toplam İş Yükü (saat) | 84 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 |
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 4 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 2 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 |
ÖÇ 6 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 |