Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MYÇGE2003 | ÇOCUK PSİKOLOJİSİ VE RUH SAĞLIĞI I | Ders | 2 | 3 | 3,00 |
Önlisans
Çocuk ruh sağlığı ve ruh sağlığı ile ilgili teorileri, aile ve çocuk üzerindeki etkisini ve bu çocuklarla birlikte nasıl çalışacağını öğrenmek .
Öğr. Gör. mevlüt marufoğlu
1 | Öğretim tasarımı ile ilgili temel kavramları açıklar. |
2 | Öğretim ihtiyacını belirler. |
3 | Öğrenenin özelliklerini belirler. |
4 | İş analizi yapar. |
5 | Öğretim hedeflerini belirler. |
Yok
Yok
Ruh sağlığının tanımı, önemi, ruh sağlığının tarihsel gelişimi, ruh sağlığı ile ilgili kuramlar, ruh sağlığı yerinde olan ve olmayan bireylerin özellikleri, çocuklarda görülen davranış ve uyum problemlerinin[kekemelik, konuşamamak (mutizm), alt ıslatma (enürezis), dışkı kaçırma (enkoprezis), parmak emme, tırnak yeme, saldırganlık, kıskançlık, tikler, inatçılık, uyku bozuklukları, beslenme alışkanlığı bozukluğu, korku, dikkat eksikliği ve hiperaktivite, okul korkusu, hırsızlık, yalan söyleme] tanısı ve tedavisi, aile içindeki özel durumların (boşanma, üvey anne-baba, ebeveynin ölümü vb.) çocuğun ruh sağlığına etkileri.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Ruh sağlığı ve çocuk ruh sağlığını ayıran özellikler | ||
2 | Çocuk ve aile ruh sağlığını etkileyen faktörler | ||
3 | Okul ve çocuk | ||
4 | Toplum ve çocuk | ||
5 | Çocuk ruh sağlığı ve uyum bozuklukları | ||
6 | Alışkanlık bozuklukları; alt ıslatma (enürezis), dışkı kaçırma (enkoprezis), parmak emme, tırnak yeme, kekemelik, çocuklarda mastürbasyon. | ||
7 | Arasınav | ||
8 | Duygusal bozuklukları; İnat, kaygı, kıskançlık, korku, öfke, saldırganlık, yalan | ||
9 | Davranış problemleri; dikkat eksikliği ve hiperaktivite, kaçma(firar),Kibrit ve ateşle oynama, pika, uyku bozuklukları, yemek sorunu | ||
10 | Diğer bozukluklar; Otizm, çocukluk şizofreni, çocukluk psikozları, çocukluk depresyonları | ||
11 | Çocuk ruh sağlığında kullanılan yöntemler | ||
12 | Ölüm ve çocuk, yas | ||
13 | Enuresis, Enkoprasis | ||
14 | Hiperaktivite, yıkıcı davranışlar | ||
15 | genel tekrar | ||
16 | final sınavı |
Bakırcıoğlu, R. (2002), Çocuk Ruh Sağlığı ve Uyum Bozuklukları, Anı Yayıncılık, Ankara Ekşi, A. (1999), Ben Hasta Değilim, Nobel Tıp Kitabevleri,İstanbul Fazlıoğlu,Y. ve Yurdakul, E.M. (2001), Okulda Ruh Sağlığı, Anı Yayıncılık, Ankara Nazik, B.(20
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 7 | 1 | 7 |
Soru-Yanıt | 7 | 1 | 7 |
Okuma | 3 | 3 | 9 |
Toplam İş Yükü (saat) | 80 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |