GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MYÇGE2003 ÇOCUK PSİKOLOJİSİ VE RUH SAĞLIĞI I Ders 2 3 3,00

Önlisans



Çocuk ruh sağlığı ve ruh sağlığı ile ilgili teorileri, aile ve çocuk üzerindeki etkisini ve bu çocuklarla birlikte nasıl çalışacağını öğrenmek .


Öğr. Gör. mevlüt marufoğlu


1 Öğretim tasarımı ile ilgili temel kavramları açıklar.
2 Öğretim ihtiyacını belirler.
3 Öğrenenin özelliklerini belirler.
4 İş analizi yapar.
5 Öğretim hedeflerini belirler.


Yok


Yok


Ruh sağlığının tanımı, önemi, ruh sağlığının tarihsel gelişimi, ruh sağlığı ile ilgili kuramlar, ruh sağlığı yerinde olan ve olmayan bireylerin özellikleri, çocuklarda görülen davranış ve uyum problemlerinin[kekemelik, konuşamamak (mutizm), alt ıslatma (enürezis), dışkı kaçırma (enkoprezis), parmak emme, tırnak yeme, saldırganlık, kıskançlık, tikler, inatçılık, uyku bozuklukları, beslenme alışkanlığı bozukluğu, korku, dikkat eksikliği ve hiperaktivite, okul korkusu, hırsızlık, yalan söyleme] tanısı ve tedavisi, aile içindeki özel durumların (boşanma, üvey anne-baba, ebeveynin ölümü vb.) çocuğun ruh sağlığına etkileri.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Ruh sağlığı ve çocuk ruh sağlığını ayıran özellikler
2 Çocuk ve aile ruh sağlığını etkileyen faktörler
3 Okul ve çocuk
4 Toplum ve çocuk
5 Çocuk ruh sağlığı ve uyum bozuklukları
6 Alışkanlık bozuklukları; alt ıslatma (enürezis), dışkı kaçırma (enkoprezis), parmak emme, tırnak yeme, kekemelik, çocuklarda mastürbasyon.
7 Arasınav
8 Duygusal bozuklukları; İnat, kaygı, kıskançlık, korku, öfke, saldırganlık, yalan
9 Davranış problemleri; dikkat eksikliği ve hiperaktivite, kaçma(firar),Kibrit ve ateşle oynama, pika, uyku bozuklukları, yemek sorunu
10 Diğer bozukluklar; Otizm, çocukluk şizofreni, çocukluk psikozları, çocukluk depresyonları
11 Çocuk ruh sağlığında kullanılan yöntemler
12 Ölüm ve çocuk, yas
13 Enuresis, Enkoprasis
14 Hiperaktivite, yıkıcı davranışlar
15 genel tekrar
16 final sınavı

Bakırcıoğlu, R. (2002), Çocuk Ruh Sağlığı ve Uyum Bozuklukları, Anı Yayıncılık, Ankara Ekşi, A. (1999), Ben Hasta Değilim, Nobel Tıp Kitabevleri,İstanbul Fazlıoğlu,Y. ve Yurdakul, E.M. (2001), Okulda Ruh Sağlığı, Anı Yayıncılık, Ankara Nazik, B.(20



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 5 5
Final Sınavı 1 10 10
Derse Katılım 14 3 42
Tartışma 7 1 7
Soru-Yanıt 7 1 7
Okuma 3 3 9
Toplam İş Yükü (saat) 80

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
ÖÇ 1 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 3
ÖÇ 2 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 3 4 4 3
ÖÇ 3 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 5 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek