Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MYÇG122 | İLETİŞİM VE MESLEK ETİĞİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu dersin amacı etik kuralların meslek elemanları tarafından benimsenmesini kolaylaştırmak amacıyla meslek etiği ve iletişim kavramları konusunda bir kavrayış geliştirilmesidir. Bu sayede, kavramların günlük etkileşimlerde nasıl uygulandığını öğrenilmesiyle dile ve kültüre bağlı engellerin aşılmasında iletişim konusu öğrencilerin donanımlı olmasını hedeflemektedir.
1 | Öğrenci etik kavramını tanımlar |
2 | Meslek kavramını tanımlar. |
3 | Öğrenci bir mesleğin etik kodlarını belirleme amaçlarını listeler. |
4 | Öğrenci meslek etiğine uygun davranışları etkileyen faktörleri ayırt eder. |
5 | Öğrenci mesleki etik ilkelerini listeler. |
6 | Öğrenci, işyerinde etik değerlere uygun bir çalışma ortamına ulaşmak için temel koşulları listeler. |
7 | İletişim kavramını tanımlar. |
8 | Temel iletişim süreci öğelerini tanımlar. |
9 | Öğrenci, alıcının etkili iletişim için taşıması gereken özellikleri listeler. |
10 | Aktif bir dinleyici olmanın özelliklerini açıklar. |
None
None
Dersin amacı, iletişimin temel kavramlarına açıklık getiren tanımlar ve temel bilgilerin öğrenilmesidir. Süreç ve anlam olarak iletişim, iletişim şeması, iletişim biçimleri, sistemler, toplum içinde kişilerarası iletişim, sözlü kültürden yazılı kültüre iletişim, kitle iletişimi, kitle iletişim araçları (mass media), çeşitlilik, popüler kültür ve kitle kültürü, iletişim bilimleri, mesajlar ve anlamlar, kodlama ve kod açımlama, medya okuryazarlığı konuları dersin kapsamını oluşturmaktadır. Ayrıca derste meslek etiği ile ilgili yeterliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır. Etik kavramı, etik yaklaşımları, işletme etiği, işletmelerde etik İle ilgili sorunlar, meslek etiği, ulusal ve uluslararası alanda meslek etiği, gibi konuların işlenmesi ile beraber öğrencide iş hayatına yönelik bir farkındalık oluşturulması beklenmektedir
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Etik kavramı | ||
2 | Etik -ahlak | ||
3 | Meslek kavramı | ||
4 | Mesleki değer kavramı | ||
5 | Mesleki etik ilkeleri | ||
6 | İş etiğinin kurumsallaşması | ||
7 | Çalışanların etik profilleri | ||
8 | Vize sınavı | ||
9 | İletişim nedir? İletişim kavramı ve anlamı- iletişimin tanımı ve kapsamı | ||
10 | İletişimin amacı ve önemi | ||
11 | İletişimin temel özellikleri | ||
12 | İletişim süreci-kaynak, mesaj | ||
13 | İletişim süreci- mesajın genel özellikleri, mesaj kodlama ve kod açma | ||
14 | İletişim süreci- kanal, alıcı (hedef), algılama ve değerlendirme, geri bildirim ,gürültü | ||
15 | İletişimin engelleri | ||
16 | Final sınavı |
Kitle İletişim Araçları ve Etik, Etik ve Meslek Etikleri, Türkiye Felsefe Kurumu, Ankara, 2009 Meslek Etiğİ, Menşure KOLÇAK, Nobel Akademik Yayıncılık. Meslek Etiği, Hüseyin Ali Kutlu, Nobel Yayınları.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Derse Katılım | 0 | 0 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
None
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 53 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 3 | ||||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 3 | ||||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | ||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 6 | 5 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 7 | 5 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 8 | 5 | 4 | ||||||||||||
ÖÇ 9 | 5 | 4 | ||||||||||||
ÖÇ 10 | 5 | 5 |