Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
UNVOD2384 | SAĞLIĞI KORUMA GELİŞTİRME | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilere sağlığı koruma ve geliştirme kavramları ve stratejileri ile ilgili temel düzeyde bilgi kazandırmaktır. Ders, sağlıklı yaşam biçimi davranışları ile ilgili farkındalık oluşturmayı ve sağlığı geliştirme bilincinin aşılanması amaçlamaktadır. Öğrencilerin, sağlığı koruma ve geliştirme davranışlarını kazandırmada hemşirelik girişimlerinin önemini anlamasını sağlar.
Doç.Dr.Ali Bilgin YILMAZ
1 | Sağlığı koruma ve geliştirme kavramlarını öğrenme ve hemşirelik uygulamalarına yansıtabilme, |
2 | Bireye olumlu sağlık davranışı kazandırmada davranış değişim sürecinin önemini kavrama |
3 | Davranış değişim sürecinin aşamalarını ve her aşamada kullanılabilecek davranış değiştirme tekniklerini öğrenme |
4 | Bireye sağlıklı yaşam biçimi davranışları kazandırmaya yönelik olarak; egzersiz ve fiziksel |
5 | Bireye olumlu sağlık davranışı kazandırma ve sürdürmede destek olabilecek toplum kaynaklarını tanımada, bilgi ve beceri kazanmış olması beklenir |
Birinci Öğretim
yok
yok
Bu ders; birey, aile ve toplum gruplarının sağlığını koruma ve geliştirme üzerine odaklanır. Bu ders kapsamında öğrenciler, sağlıklı yaşam biçimi davranışlarını kazandırmada, davranış değiştirme stratejilerini planlama, uygulama ve değerlendirme konusunda temel düzeyde bilgi sahibi olurlar
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | *Dersin Tanıtımı | ||
2 | *Sağlık Tanılanması, Sağlık Belirleyicileri Ve Sağlığı Geliştirm | ||
3 | Sağlığı Koruma ve Geliştirme Kavram ve Kuramları Sağlığı Koruma ve Geliştirmede Davranışa Başlama ve Sürdürme Sağlığı Geliştirilmesinde modeller ve Uygulama Örnekleri | ||
4 | Sağlığı Geliştirilmesinde modeller ve Uygulama Örnekleri | ||
5 | Sağlık ve kültür Sağlık ve maneviyat Sağlık ve Beslenme | ||
6 | Sağlığı Olumsuz Etkileyen Risk Faktörlerinden Korunma Çevre Sağlığı; Sağlıklı ve Güvenli Çevrenin Oluşturulması | ||
7 | Ruh Sağlığının Geliştirilmesi ve Stres Yönetimi Sigara, Alkol ve Madde Bağımlılığı; Önleme, Koruma ve Bıraktırma | ||
8 | ARA SINAV | ||
9 | Kazalar ve Şiddetin Önlenmesi | ||
10 | Etkili iletişim | ||
11 | Sağlık ve Fiziksel Aktivite | ||
12 | Karbon Ayak İzi | ||
13 | Tuz Gıda Katkı Maddeleri | ||
14 | Şeker ve Sağlık Stres Yönetimi |
1. Clark CC. 2002. Health Promotion In Communities, Holistic and Wellness Approaches, Spinger Publishing Company, 2002. 2. Edelman CL, Mandle DL.2002. Health Promotions Throughout The Lifespan, Fifth Edition, Mosby. 3. Gorin SS, Arnold J. 2002. Health Promotion in Practice, Jossey-Bass, Course NamePender NJ, Murdaugh JL, Parsons MA: Health Promotion in Nursig Practice. 4. Naidoo J, Wills J. 2010. Developing Practice for Public Health and Health Promotion. 3rd Ed. Elsevier publications, Bailièrre Tindall. 5. Naidoo J, Wills J. 2016. Foundations for Health Promotion. 4th Ed. Elsevier publications. 6. Talbot L, Verrinder G. 2013. Promoting Health The Primary Health Care Approach. 5th Ed. Churchill Livingstone Australia 7. Green J, Tones K. 2010. Health Promotion: Planning and Strategies. 2nd Ed. 8. Pender NJ, Murdaugh CL, Parsons MA. 2015. Health Promotion in Nursing Practice. 7th Ed. Pearson.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 60 |
Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü (saat) | 52 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |