Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MYBSF2025 | İSTATİSTİK | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Öğrencilerin mesleki uygulamalar ile ilgili verileri değerlendirebilmesi, gerekli analizleri yaparak sonuçlar çıkarabilmesi ve çıkarılan sonuçların doğru yorumlanması ile ilgili bilgi ve becerileri kazandırmak.
Onur OZDEMIR
1 | İstatistiğin tanımını ve tarihçesini öğrenme. |
2 | Temel istatistiksel kavramları öğrenme ve meslekte karşılaşılan terimleri istatistiksel olarak ifade edebilme. |
3 | Mesleki alanı ile ilgili veriyi doğru şekilde toplayabilme, düzenleyebilme ve analiz edebilme. |
4 | Elde edilen verileri grafiksel olarak sunabilme ve gerekli durumlarda detaylandırarak çalışmaları ileriye taşıyabilme ve genellendirme. |
5 | Bilgiyi yorumlama ve muhakeme yeteneğinin geliştirilmesi. |
6 | İstatistiğin başta bilim olmak üzere, devlet yönetimi, iş hayatı ve bireyler açısından ne derece önemli olduğunu kavrayabilme. |
Yok
Yok
İstatistiğin tarihçesi, İstatistiksel kavramları tanıma, İstatistiksel verileri toplama ve düzenleme, Verileri grafiksel olarak ifade etme, Verileri karşılaştırma ve daha detaylı olarak ifade edebilme (Aritmetik Ortalama, Ağırlıklandırılmış Aritmetik Ortalama,Kareli Ortalama, Geometrik Ortalama, Harmonik Ortalama, Mod ve Medyan), Değişkenlik ölçülerini ifade edebilme (Varyans, Standart sapma, Standart hata), Temel olasılık kavramları, temel olasılık hesabı. Normal Dağılım, Hipotez Testleri ve Güven Aralıkları.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin amacı ve ders içeriğinin tanıtılması. | ||
2 | İstatistiğin tarihçesi, İstatistiksel kavramları tanıma ve ifade edebilme. | ||
3 | Araştırmanın amacına uygun olarak istatistiksel verileri toplayabilme ve verilerin toplarken dikkat edilmesi gereken noktaların kavranması. | ||
4 | Elde edilen verileri doğru şekilde düzenleme ve grafiksel olarak ifade etme. | ||
5 | Verileri karşılaştırma ve detaylandırma. Merkezi Eğilim Ölçüleri (Aritmetik Ortalama, Ağırlıklı Aritmetik Ortalama, Kareli Ortalama, Geometrik Ortalama, Harmonik Ortalama, Mod ve Medyan) hesabı. | ||
6 | Verileri karşılaştırma ve detaylandırma. Merkezi Eğilim Ölçüleri (Aritmetik Ortalama, Ağırlıklı Aritmetik Ortalama, Kareli Ortalama, Geometrik Ortalama, Harmonik Ortalama, Mod ve Medyan) hesabı. | ||
7 | Değişim ölçüleri (Varyans, Standart sapma, Standart hata, Değişim katsayısı). | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Değişim ölçüleri (Varyans, Standart sapma, Standart hata, Değişim katsayısı). | ||
10 | Olasılık kavramları ve temel olasılık hesabı. | ||
11 | Olasılık kavramları ve temel olasılık hesabı. | ||
12 | Normal Dağılım. | ||
13 | Hipotez testleri ve güven aralıkları. | ||
14 | Hipotez testleri ve güven aralıkları. | ||
15 | Yılsonu Sınavı |
Prof. Dr. Münevver TURANLI, Prof. Dr. Selahattin GÜRİŞ. Temel İstatistik. 4.Baskı. İstanbul. DER Yayınları. 2012.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 20 | 1 | 20 |
Problem Çözümü | 20 | 1 | 20 |
Soru-Yanıt | 20 | 1 | 20 |
Beyin Fırtınası | 12 | 1 | 12 |
Toplam İş Yükü (saat) | 75 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | |
ÖÇ 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 |
ÖÇ 2 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 2 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 2 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 5 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 6 | 2 | 4 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 |