GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ZFTAR1004 BİTKİ SİSTEMATİĞİ Ders 1 2 3,00

Lisans


Türkçe


Tohumlu bitkilerin sistematiği hakkında temel bilgiler edinmek, Dünya’da ve Türkiye’de tarım açısından önemli bitki ailesi, cins ve türlerini tanımak.


Prof. Dr. İlhan KAYA


1 Bitki topluluklarını inceleyecek..
2 Gymniyospermleri tanıyacak
3 Angiospermleri tanıyacak
4 Dünya’da ve Türkiye’de tarımsal açıdan önemli olan familyaları tanıyacak
5 Türkiye'de önemli kültür bitkilerinin bulunduğu familyaları, cins ve türleri tanıyacak


Yok


Yok


Sistematiğin genel ilkeleri, bitkilerin isimlendirilmesi ve sınıflandırmaları. Çiçekli bitkilerin genel özellikleri ve tanınmasının temel ilkeleri. Evrim, bitkilerin orijini ve evrimi. Spermatophyta (Gymnospermae and Angiospermae)’nın özellikleri ve sınıflandırılması, tarım açısından önemli sistematik guruplarda yer alan bitki örneklerinin tanınması.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Giriş
2 Taksonominin genel ilkeleri, bitkilerin isimlendirilmesi ve sınıflandırılması.
3 Botanik isimler, bitki tayini ve herbaryum teknikleri.
4 Evrim ve bitkilerin orijini.
5 Spermatophyta (tohumlu bitkiler) [Gymnospermae ve Angiospermae]’nın genel özellikleri ve sınıflandırılması.
6 Tek çenekli (Liliopsida) ve çift çenekli (Magnoliopsida) bitki sınıflarının genel özellikleri.
7 Ara Sınav
8 Tek çenekli bitkiler (Liliopsida) sınıfına ait önemli aileler. Örn: Buğdaygiller (Poaceae), zambakgiller (Liliaceae) vb. gibi.
9 Çiçekli bitkilerin genel özellikleri ve tanınması.
10 Çift çenekli bitkiler (Magnoliopsida) sınıfına ait önemli aileler. Örn: Düğün çiçeğigiller (Ranunculaceae), gelincikgiller (Papaveraceae), dutgiller (Moraceae)
11 Çift çenekli bitkiler (Magnoliopsida)’e ait önemli aileler. Örn: Kabak-giller (Cucurbitaceae), hardalgiller (Brassicaceae)
12 Çift çenekli bitkiler (Magnoliopsida) sınıfına ait önemli aileler. Örn: Gülgiller (Rosaceae), baklagiller (Fabaceae), turunçgiller (Rutaceae)
13 Çift çenekli bitkiler (Magnoliopsida) sınıfına ait önemli aileler. Örn: Maydanozgiller (Apiaceae), patlıcangiller (Solanaceae), hodangiller (Boraginaceae)
14 Konuların kısa bir tekrarı ve sonuç değerlendirmesi.
15
16

1. Yaltırık, F., Efe, A., Otsu Bitkiler Sistematiği (Ders Kitabı). İstanbul Üniv., Fen Bilimleri Enstitüsü, Yay no: 3568/3, İstanbul. 512p. (1989). 2. Seçmen, Ö., Gemici, Y., Görk. G., Bekat, L., Leblebici, E., Tohumlu Bitkiler Sistematiği (9. Baskı). Ege Üniversitesi Yayınları Fen Fakültesi kitaplar



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 14 14
Final Sınavı 1 14 14
Uygulama/Pratik 3 5 15
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 2 10 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 2 10 20
Toplam İş Yükü (saat) 83

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 4 5 3 4 3 5 5 2 4 4 3 4 5
ÖÇ 2 3 3 3 5 4 3 2 3 4 4 4 3 4
ÖÇ 3 3 3 4 3 3 3 3 4 4 3 3 3 4
ÖÇ 4 4 4 5 2 4 3 4 4 5 3 5 3 5
ÖÇ 5 4 5 3 3 4 5 5 5 3 5 3 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek