Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FBZBB7030 | Sıcak İklim Sebze Türleri Islahı | Ders | 1 | 2 | 5,00 |
Doktora
Türkçe
1-Öğrenciye, Sıcak İklim Sebze Türleri Islahı konusunda güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşımı ile ilgili bilgi vermek; 2-Öğrencinin Sıcak İklim Sebze Türleri Islahın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavramasını, yeni ve karmaşık fikirleri analiz etmesini, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmasını sağlamak. 3-Öğrencinin, Sıcak İklim Sebze Türleri Islahı ile ilgili güncel bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirmesi ve kullanması için bilgi verme. 4-Öğrencinin, Sıcak İklim Sebze Türleri Islahı ile ilgili yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulama, özgün bir konuyu araştırma, kavrama ve uyarlama yeteneğini geliştirme. 5-Öğrencinin yeni ve farklı düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirme yeteneğini geliştirmek. 6-Öğrenciye, Sıcak İklim Sebze Türleri Islahı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazandırmak.
Prof. Dr. Suat ŞENSOY
1 | Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak Sıcak İklim Sebze Türleri Islahı ile ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler. |
2 | Sıcak İklim Sebze Türleri Islahı konusunda edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar |
3 | Sıcak İklim Sebze Türleri Islahı alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur |
4 | Sıcak İklim Sebze Türleri Islahı ile ilgili sorunlara analiz, araştırma ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir |
5 | Çevresel, teknik, teknolojik ve ekonomik yönleri dikkate alarak Sıcak İklim Sebze Türleri Islahı konusunda plan ve proje hazırlar |
6 | Sıcak İklim Sebze Türleri Islahıkonusunda edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. |
None
None
Solanaceae (Domates, Biber, Patlıcan) Sebze Türleri Islahı; Cucurbitaceae (Karpuz, Kavun, Hıyar, Kabak) Sebze Türleri Islahı; Diğer sıcak iklim sebze türleri (Fasulye, tatlı mısır, bamya vb) ıslahı.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Sıcak İklim Sebze Türleri Islahı: Giriş, | İnternet araştırması | |
2 | Domates Islahı | Ders Notları | |
3 | Biber Islahı | Ders Notları | |
4 | Patlıcan, Pepino, Yer Kirazı Islahı | Ders Notları | |
5 | Patlıcan, Pepino, Yer Kirazı Islahı | Ders Notları | |
6 | Kabak Islahı | Ders Notları | |
7 | Ara sınav | Ders Notları | |
8 | Kavun, Karpuz Islahı | Ders Notları | |
9 | Kavun, Karpuz Islahı | Ders Notları | |
10 | Kavun, Karpuz Islahı | Ders Notları | |
11 | Hıyar Islahı | Ders Notları | |
12 | Fasulye Islahı | Ders Notları | |
13 | Tatlı Mısır Islahı | Ders Notları | |
14 | Bamya vb. Islahı | Ders Notları | |
15 | |||
16 |
Handbook of Plant Breeding Vegatables I, Prohens ve Nuez Handbook of Plant Breeding Vegatables II, Prohens ve Nuez Bahçe Bitkileri Islahı, V. Şeniz Vegetable Breeding, Kaloo Breed Your Own Vegetable Varieties, C. Deppe Principle of Cultivar Development, Fehr
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Ev Ödevi | 4 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
None
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 | 50 |
Final Sınavı | 1 | 50 | 50 |
Ev Ödevi | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü (saat) | 125 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 6 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 |