Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FBZBB7021 | Serin İklim Sebze Türleri Islahı | Ders | 1 | 1 | 5,00 |
Doktora
Türkçe
1-Öğrenciye, Serin İklim Sebze Türleri Islahı konusunda güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşımı ile ilgili bilgi vermek; 2-Öğrencinin Serin İklim Sebze Türleri Islahın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavramasını, yeni ve karmaşık fikirleri analiz etmesini, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmasını sağlamak. 3-Öğrencinin, Serin İklim Sebze Türleri Islahı ile ilgili güncel bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirmesi ve kullanması için bilgi verme. 4-Öğrencinin, Serin İklim Sebze Türleri Islahı ile ilgili yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulama, özgün bir konuyu araştırma, kavrama ve uyarlama yeteneğini geliştirme. 5-Öğrencinin yeni ve farklı düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirme yeteneğini geliştirmek. 6-Öğrenciye, Serin İklim Sebze Türleri Islahı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazandırmak.
1 | Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak Serin İklim Sebze Türleri Islahı ile ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler. |
2 | Serin İklim Sebze Türleri Islahı konusunda edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar |
3 | Serin İklim Sebze Türleri Islahı alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur |
4 | Serin İklim Sebze Türleri Islahı ile ilgili sorunlara analiz, araştırma ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir |
5 | Çevresel, teknik, teknolojik ve ekonomik yönleri dikkate alarak Serin İklim Sebze Türleri Islahı konusunda plan ve proje hazırlar |
6 | Serin İklim Sebze Türleri Islahı konusunda edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. |
None
None
Brassicaceae (Lahana, Karnabahar, Brokkoli, Turp, Tere vb.) Sebze Türleri Islahı; Amaryllidaceae (Soğan, Pırasa, Sarımsak) Sebze Türleri Islahı; Apiaceae (Havuç, Maydanoz, Kereviz) Sebze Türleri Islahı; Diğer serin iklim sebze türleri (Kuşkonmaz, Ispanak vb.) ıslahı
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Serin İklim Sebze Türleri Islahı: Giriş, | İnternet Araştırması | |
2 | Ispanak Islahı | Ders Notları | |
3 | Kuşkonmaz Islahı | Ders Notları | |
4 | Lahana, Karnabahar Islahı | Ders Notları | |
5 | Lahana, Karnabahar Islahı | Ders Notları | |
6 | Havuç Islahı | Ders Notları | |
7 | Ara sınav | Ders Notları | |
8 | Brokkoli, Turp, Tere Islahı | Ders Notları | |
9 | Brokkoli, Turp, Tere Islahı | Ders Notları | |
10 | Brokkoli, Turp, Tere Islahı | Ders Notları | |
11 | Soğan Islahı | Ders Notları | |
12 | Pırasa, Sarımsak Islahı | Ders Notları | |
13 | Maydanoz, Roka Islahı | Ders Notları | |
14 | Kereviz Islahı | Ders Notları | |
15 | |||
16 |
Horticultural Crops Breeding, Vedat Şeniz Vegetable Breeding, Kaloo Breed Your Own Vegetable Varieties, Deppe Principle of Cultivar Development, Fehr General Plant Breeding, İbrahim Demir
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 4 | 50 |
Ev Ödevi | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
None
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 | 50 |
Final Sınavı | 1 | 50 | 50 |
Ev Ödevi | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü (saat) | 125 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 |
ÖÇ 6 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |