Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FBZBB7058 | Asma Gen Kaynakları | Ders | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, asma tür ve çeşitlerinin, bitki sistematiği içindeki yeri; tür ve çeşitlerin ayırt edilmesinde morfolojik ve genetik tanımlama yöntemleri ile asma gen kaynaklarının bağ yetiştirme ve ıslahı açısından sahip oldukları özellikler konusundaki bilgilerin aktarılmasıdır.
Doç.Dr. Nurhan KESKİN
1 | Günümüz bağcılığında kullanılmakta olan tür ve çeşitlerin tanınması ve ayırt edilmesi ile ilgili teorik bilgilerin yanı sıra, bağcılıkta değişen taleplere cevap verebilmek amacıyla asma gen kaynaklarının tanınması ile ilgili bilgi sahibi olur. |
2 | Bitki gen kaynaklarının morfolojik ve genetik tanımlanmasında kullanılan uluslar arası yöntemlerin, asma gen kaynakları için hangi koşullarda ve nasıl kullanılabileceği bilir. |
3 | |
4 | |
5 |
Yok
Yok
Yabani asmaya (Vitis vinifera ssp. sylvestris) ait gen kaynakları, kültür asmasına (Vitis vinifera ssp. sativa) ait gen kaynakları, saf anaç türlerinin tanıtılması, melez anaçların tanıtılması, üzüm çeşitlerinin tanıtılması, klasik fenotipik tanımlama yöntemleri, IBPGR Üzüm tanımlayıcıları prensiplerine göre tanımlama yöntemleri, genetik tanımlama yöntemleri (sitolojik, biyokimyasal ve moleküler teknikler), Uluslararası asma gen kaynaklarını koruma yöntemleri, ülkemizde asma gen kaynaklarını korunma yöntemleri.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Asma gen kaynakları -Yabani asmaya (Vitis vinifera ssp. sylvestris) ait gen kaynakları, -Kültür asmasına (Vitis vinifera ssp. sativa) ait gen kaynakları) | ||
2 | Saf anaç türlerinin tanıtılması, Melez anaçların tanıtılması, Üzüm çeşitlerinin tanıtılması | ||
3 | Klasik fenotipik tanımlama yöntemleri | ||
4 | IBPGR Üzüm tanımlayıcıları prensiplerine göre tanımlama yöntemleri | ||
5 | IBPGR Üzüm tanımlayıcıları prensiplerine göre tanımlama yöntemleri | ||
6 | IBPGR Üzüm tanımlayıcıları prensiplerine göre tanımlama yöntemleri | ||
7 | Ara Sınav | ||
8 | Genetik tanımlama yöntemleri (Sitolojik) | ||
9 | Genetik tanımlama yöntemleri (Biyokimyasal) | ||
10 | Genetik tanımlama yöntemleri (Moleküler) | ||
11 | Asma gen kaynaklarının önemi ve korunması | ||
12 | Uluslararası asma gen kaynaklarını koruma yöntemleri | ||
13 | Uluslararası asma gen kaynaklarını koruma yöntemleri | ||
14 | Ülkemizde asma gen kaynaklarını koruma yöntemleri | ||
15 | |||
16 |
Doç.Dr. Nurhan KESKİN'e ait ders notları Ağaoğlu, Y.S. 1999. Bilimsel ve Uygulamalı Bağcılık (Asma Biyolojisi). Cilt I. Kavaklıdere Eğitim Yayınları. No:1, 205 s. Mullins, M.G., Bouquet A. and Williams, L.E. 1992. Biology of the Grapevine. Cambridge Univ. 239 p., Press, Cambrige.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 25 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 25 |
Derse Katılım | 1 | 25 |
Soru-Yanıt | 1 | 25 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 25 | 25 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 25 | 25 |
Derse Katılım | 5 | 5 | 25 |
Soru-Yanıt | 5 | 5 | 25 |
Toplam İş Yükü (saat) | 125 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 5 |